HomeseperatorKwaliteit

Kwaliteit bij Ardennes Relais

Kwaliteit

Kwaliteit loopt als rode draad door het productaanbod en de dienstverlening van Ardennes Relais. De input van gasten, onze constant kritische houding en de inzet van vakantiehuiseigenaren en beheerders dragen bij aan een continue focus op kwaliteit.

Kwaliteitsgarantie

Als gast kun je blindvaren op onze huisbeschrijvingen

Ardennes Relais garandeert dat de huisbeschrijvingen en fotopresentaties overeenkomen met de werkelijkheid. Bij eventuele fouten en tekortkomingen komen wij onze gasten in alle redelijkheid tegemoet.

Classificatiesysteem

Ieder vakantiehuis wordt zorgvuldig geïnspecteerd en aan de hand van een objectief classificatieformulier ingedeeld in 1 tot 5 sterren; van eenvoudig tot luxe. Dit classificatiesysteem is gebaseerd op dat van de Nederlandse organisatie ANWB (Algemene Nederlandse Wielrijdersbond).

Een uitleg van de betekenis van het aantal sterren:

  1. Zeer eenvoudige accommodatie met name geschikt voor de vakantieganger die graag buiten vertoeft en tevreden is met basiscomfort in het vakantiehuis.
  2. Accommodatie voorzien van eenvoudige inrichting naar de specifieke eisen en gebruiken van het land of de streek. Ideaal voor de vakantieganger die zich graag wil inleven in de vakantiebestemming en genoegen neemt met een beperkte mate van comfort.
  3. Verzorgde accommodatie die voorzien is van alledaags comfort. Een verblijf waar je je onmiddellijk thuis voelt.
  4. Comfortabele, sfeervolle accommodatie voorzien van faciliteiten die je verblijf net dat beetje extra geven. Vaak geniet je ook van een bijzondere ligging.
  5. Accommodatie op topniveau. Riant, uiterst comfortabel vakantiehuis met extra luxe faciliteiten zoals een privézwembad of sauna.

Continu tevredenheidsonderzoek

Bij terugkeer van vakantie vragen wij iedere gast per e-mail naar zijn of haar ervaringen aan de hand van een vragenlijst. Op de vraag: 'Met welk cijfer (1-10) waardeert u het verblijf in het vakantiehuis?' scoort Ardennes Relais gemiddeld een ruime 8 (goed). Het gemiddelde cijfer van deze vraag publiceren wij per vakantiehuis op onze website. Dit cijfer geeft je inzage in de waardering van eerdere gasten en helpt je bij de keuze voor een specifiek vakantiehuis.

Sinds de start van de enquête hebben tienduizenden respondenten de vragen beantwoord. Deze informatie helpt ons om het serviceniveau en de kwaliteit van de vakantiehuizen hoog te houden en verder te verbeteren. Zo zijn de resultaten van deze enquête ook voor iedere vakantiehuiseigenaar inzichtelijk.

Kwaliteitsbewuste vakantiehuiseigenaren en beheerders

De kwaliteit van het vakantieverblijf is uiteraard sterk afhankelijk van het kwaliteitsbewustzijn van de eigenaar en beheerder. Dit geldt voor het comfort van het huis, het onderhoud en de schoonmaak, maar ook voor de gastvrijheid ter plaatse. Iedere eigenaar verplicht zich contractueel om deze kwaliteit te garanderen. Om het niveau te handhaven, communiceren wij regelmatig met vakantiehuiseigenaren over concrete aspecten van kwaliteit en doen wij eventuele suggesties ter verbetering. Bij kwaliteitsproblemen maken we heldere afspraken over de vereiste verbeteringen.

Dienstverlening

Klantvriendelijke website

Zoeken en boeken via de website gaat eenvoudig. Dit bevestigen ook de resultaten van de tevredenheidsenquête.

De website geeft van elk vakantiehuis een uitgebreide, realistische presentatie in woord en beeld. Je leest over het huis en de omgeving, de precieze indeling en tips van de huiseigenaar. Eerdere gasten geven enquêtecijfers per huis en plaatsen opmerkingen in het digitale gastenboek. Op de site staat ook een uitgebreide fotopresentatie, eventueel aangevuld met videobeelden, en de precieze locatie van het huis in Google Maps. Zo kom je dus nooit voor verrassingen te staan.

De website biedt bovendien toeristische informatie en handige extra’s, zoals tips voor skiles, vluchten, autohuur, outdooractiviteiten en catering. Ook op het gebied van verzekeringen geven wij suggesties.

Customer Contact Center

Ons Customer Contact Center staat 60 tot 80 uur per week tot je dienst, ook in avonduren en in het weekend. Wij helpen je graag in je eigen taal, bijvoorbeeld voor telefonische reserveringen, informatieverschaffing over het vakantiehuis of toeristische mogelijkheden van de regio .

24-uurs SOS-dienst tijdens je verblijf

Zijn er problemen tijdens je reis of tijdens je verblijf, dan is Ardennes Relais 24 uur per dag en 7 dagen per week telefonisch bereikbaar via het speciale SOS-nummer dat op je boekingspapieren staat. Deze telefonische ondersteuning gebeurt veelal in je eigen taal.

Klachtenprocedure Ardennes Relais

Onze volledige klachtenprocedure tref je aan in onze huurvoorwaarden. Wij streven ernaar om een klacht al tijdens je verblijf op te lossen. In eerste instantie is de vakantiehuiseigenaar of beheerder je aanspreekpunt. Indien de geconstateerde klacht niet ter plaatse met de eigenaar/beheerder kan worden opgelost, neem dan telefonisch contact op met Ardennes Relais. Mochten wij je klacht ter plaatse niet naar wens kunnen oplossen, dan kun je schriftelijk je klacht kenbaar maken aan de afdeling Customer Care van Ardennes Relais. Dit kan eventueel met een officieel klachtenformulier waar de eigenaar/beheerder over beschikt. Na het ontvangen van je klacht, sturen wij een ontvangstbevestiging. Wij streven er vervolgens naar om binnen 14 dagen je klacht in behandeling te nemen.